Politica de returnare

Înainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art.13 alin.(3) și art.14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 14 zile începând din ziua în care intră în posesia fizică a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.

Prin contract la distanță se înțelege contractul de furnizare de produse sau servicii încheiat între un comerciant și un consumator, în cadrul unui sistem de vânzare organizat de către comerciant, care utilizează în mod exclusiv, înainte și la încheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicație la distanță.

Dreptul de retur în 14 zile se adresează doar clienților care au achiziționat produse online de pe site-ul www.edituraboema.ro

Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat. Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, deteriorări etc.

Având în vedere dispozițiile legale prevăzute de OUG 34/2014 la art. 13 alin. 1 coroborat cu alin. 3, Vânzătorul își rezervă dreptul de a rambursa contravaloarea produsului returnat în termen de maxim 14 (paisprezece) zile de la data la care a primit produsul vândut și a putut fi verificată conformitatea acestuia, cu excepția cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuși produsele.

Vânzătorul rambursează sumele menţionate mai sus folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării. În situația în care consumatorul a plătit în numerar produsele comandate, poate opta pentru rambursul sumei într-un cont bancar, prin transfer bancar, urmând a indica în acest sens IBAN-ul și titularul de cont.

Fără a aduce atingere prevederilor anterioare, profesionistul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de profesionist.

Vânzătorul precizează în mod expres că în situația în care clientul refuză să preia coletul de la firma de curierat/easybox, iar curierul îl returnează Vânzătorului, acesta din urmă va rambursa către client doar suma de bani aferentă produsului comandat, nu și a taxei de transport sau a costului de procesare, întrucât coletul a fost procesat și expediat, chiar dacă din atitudinea culpabilă a cumpărătorului acesta nu a fost și ridicat. Taxa de procesare este în cuantum de 2.00 lei.

Obligaţiile consumatorului în cazul retragerii

Conform Ordonantei de Urgență nr. 34/2014, consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor (înțelegând să ne referim la costul de livrare, fără a include și costul de procesare), cu excepţia cazului în care vânzătorul acceptă să suporte acele costuri sau în care profesionistul nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. În cazul contractelor în afara spaţiilor comerciale, în cazul cărora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin curier.

Consumatorul va suporta costurile de transport aferente returnării produselor.

Exercitarea dreptului de retragere

Consumatorul informează edituraboema.ro cu privire la decizia de retragere din contract printr-o notificare scrisă la office@edituraboema.ro, cu indicarea cel puțin a următoarelor informații: nume, prenume, numărul comenzii, data comenzii, denumirea produsului ce se dorește a fi returnat.

Shopping Cart